Un cop més Coca-Cola em va tornar a e
mocionar amb un dels seus anuncis. I és que la seva publicitat gaudeix d’una originalitat pròpia que ha fet que Coca Cola sigui la marca millor posicionada del mercat.
Fa publicitat per a tot tipus de persones, valors i moments històrics. Així doncs, és normal que siguin poques les persones que es resisteixen a la seva temptació ja que la marca intenta dirigir-se a tota mena de públics, sense excepció.
Ens trobem enfront un espot publicitari contemporani que té com única finalitat la d’atraure possibles compradors, és a dir, cridar l’atenció per a reforçar la memorització de la marca, en aquest cas la de Coca Cola, i donar a entendre que aquells que disposin del producte seran valoritzats plenament, mentre que aquells qui no el tinguin, apareixeran desvaloritzats dins la societat. Una forma mitjançant la qual les empreses pretenen modificar la conducta i influir en la manera de viure de les persones.
La publicitat contemporània es caracteritza, entre altres coses, per tenir la capacitat d’impactar emocionalment sobre el públic. El món de la publicitat actual està carregat d’intenció emocional, per tant, es pot dir que hi ha un domini d’allò sensitiu en la comunicació.
- Anàlisi del contingut:
L’anunci ens conta una petita història d’un començament amorós. Una biblioteca plena de joves estudiants, una bolera, el metro, la discoteca, una piscina, un parc d’atraccions...un conjunt de llocs freqüentats per adolescents i una sèrie d’accions quotidianes mitjançant les quals els joves s’identifiquen. No obstant, la història gira entorn la universitat i concretament, un passadís d’aquest que, suposadament, és el lloc on la noia s’enamora. “Curiosament”, (dic curiosament entre cometes ja que és tracta d’un fet clarament intencionat) és en aquest passadís on apareix per primera vegada la màquina de Coca-Cola que uneix la futura parella.
Així doncs, l’empresa tracta de promocionar el seu producte, sense presentar-lo directament i només indicant que és una beguda que ens refresca (de fet la noia compra una botella perquè suposadament està cansada d’estudiar), que ens lleva la set i que pot estar continguda en diversos envasos en funció de per a qui vagi destinat. Per exemple,la botella de vidre s’utilitza en bars i restaurants per a aparentar bona presència, les llaunes i botelles de 75 ml de plàstic estan destinades al consum individual i apareixen com a fàcils de transportar, i, l’envàs de 2L, propi de casa.
Hi ha dos personatges principals: el noi i la noia de 19 anys, atractius, vestits informals i moderns, estudiants universitaris, etc. Es tracta de dos joves que duen a terme activitats que avui en dia la joventut sol fer: estudiar, divertir-se... A més, durant aquesta etapa de la vida són freqüents els primers sentiments especials cap a una persona, l’enamorament.
Amb això vull dir que és molt fàcil que el receptor s’identifiqui amb els personatges de l’anunci. Una història on la noia es veu obligada a enganyar la seva mare per tal de poder estar amb el noi que li agrada. Una història dolça i romàntica que atrau el públic jove, sensible i vulnerable de sentir-se indentificat.
Per tant, és un anunci que sap quin és el punt dèbil dels joves, que “toca la fibra”. De fet, aquí esta la clau.
- Anàlisi verbal
Tot l’espot és una metàfora. Si observem el vídeo mentre escoltem la veu en off de la noia, ens adonem que la protagonista en realitat està emprant una sèrie de metàfores per donar a entendre què li està passant. Per exemple, utilitza la paraula “professora” per referir-se al noi que li agrada, “examen” per a referir-se a diversió i també diu que té “moltes possibilitats d’aprovar-lo” quan en realitat s’està referint a les oportunitats que té amb el noi.
Durant l’anunci apareixen diverses onomatopeies com ara el so del telèfon, la pluja, la piscina...com també algunes interrogacions i repeticions.
En definitiva, el llenguatge que s’utilitza va dirigit a un públic jove, utilitzant expressions pròpies d’aquest com ara “tremenda” o “voy fijo”.
Pel que fa a la música, crec que també té un paper rellevant. Al principi i durant tot l’espot, es sent una melodia (piano) que acompanya els fets. No obstant, al final apareix un so més “pop” que dóna èmfasi al moment del petó. Així, la música s’ajusta a la situació de l’anunci i als gustos dels joves, cosa que també influirà a l’hora de comprar el producte.
- Anàlisi de l’estructura formal:
Pel que fa als plans, destaquen els primer plans en els envasos de Coca-Cola. S’enfoca la marca i se la situa en el centre del quadre visual, fent que el fons sigui abstracte i passi desapercebut. D’aquesta manera, es produeix un efecte de plenitud que centra la mirada del receptor únicament en la marca.
També ajuden a l’acceptació de la marca les expressions dels protagonistes (felicitat, alegria nerviosisme propi de l’enamorament...) i els moviments corporals que mostren plaer i satisfacció. Un plaer que indirectament és el que ens dóna
Cal afegir que tot i semblar una simple història d’amor entre dos joves, l’anunci va més enllà. El vertader missatge d’aquest espot ens remet a la permanència dels fets durant els anys. Ens intenta explicar que generació rere generació les coses no canvien, és a dir, tots hem sigut joves i ens hem enamorat. I aquí és on apareix la nostra beguda preferida:
En definitiva, les estratègies de seducció utilitzades per aquesta marca apel·len directament a les emocions del receptor, sense deixar que aquest sigui del tot racional. Elegim des de les nostres pulsions internes i desitjos insatisfets, que veiem fets realitat en les persones que protagonitzen els anuncis.
Què creieu vosaltres, que som més emocionals que racionals? Són les emocions les condicionen la nostra elecció encara que el nostre pensament estigui en contra?
QUI ETS? T'has oblidat de firmar!
ResponderEliminarLaia Q.
uiiii!!!! quin despiste, ho sento!!
ResponderEliminarSóc Cristina Reverté Romero.