Del videoclip a la publicitat
HER MORNING ELEGANCE
Dirigida per: Oren Lavie, Yuval i Merav Nathan
Fotografies: Eyal Landesman
amb: Shir Shomron
Her Morning Elegance és un videoclip fet amb la tècnica del “stop motion” on es creen seqüències visuals a partir de fotogrames. Aquesta tècnica s’utilitza normalment per donar animació als objectes inanimats. Però al contrari que l’animació per ordenador aquests són generalment objectes reals o de plastilina. Aquest videoclip juga amb una actriu, el cantant i objectes quotidians que generalment pots trobar en una habitació com coixins i peces de roba.
Aquest videoclip m’ha cridat molt l’Atenció perquè ha tingut gran transcendència en el món de la publicitat. Jo quan el vaig descobrir hem va semblar molt interessant la com utilitzen la tècnica per donar animació als objectes quotidians al voltant de la noia.
Hem va al•lucinar el treball que té, ja que per crear un minut en “stop motion” es requereixen 1500 fotogrames i aquest vídeo dura 3.36 minuts per tant conté prop d’uns 5040 fotogrames cosa que requereix molt de temps i esforç. a part fer un videoclip amb objectes o amb plastilina no es el mateix que fer-lo amb una persona ja que la noia s’havia de moure poc per no fer un gran salt i repetir els moviments poc a poc mentre li anaven canviant el fons.
Trobem que la càmera sempre esta en el mateix punt de distancia però a la vegada hi ha parts que estan fotografiades de més a prop com si gravéssim un pla detall de l’escena.
El director aconsegueix recrear el somni de la noia i transmet a l’espectador tot el que la noia va somiant sense abandonar el llit. Podem veure com la noia puja al metro, vola pel cel i cau al mar on juga amb peixos (mitjons) i altres essers.
Al mateix temps interactua el cantant, entra esporàdicament al somni de la noia i col•labora amb ella, ballen junts i van en tàndem.
Sincerament crec que aquest videoclip es una de les millors seqüències que he vist creades amb aquesta tècnica. Per això no es d’estranyar que ja l’hagin agafat per fer un espot publicitari concretament l’espot de “loterias y apuestas del estado”. És un plagi amb totes les lletres.
Començant perquè han agafar una actriu molt semblant, físicament i amb el mateix vestuari. El decorat amb el llit centrat i el terra de parquet són gairebé iguals. I no sol això que la noia actua igual al inici dels dos vídeos. La manta li desapareix de la mateixa manera i salta pels coixins igual que ho fa en el videoclip.
L’únic que els diferencia és que el videoclip està més centrat i agafat de més a prop i en canvi en l’anunci es separa una mica més i agafa un parell de mobiliaris de l’habitació.
L’empresa ha seguit el mateix model i a tret altres espots tots similars a l’original.

I aquest videoclip no solament ha afectat als espots publicitaris si no que a les revistes de moda i perruqueria també i si no mireu aquesta fotografia del catàleg “Raffel Pages” us sona? Una noia blanca de pell, pèl-roja amb els cabells arrissats, els ulls blaus, vestida de blanc i estirada sobre una superfície blanca. Molta casualitat oi?
També aquest videoclip ha inspirat a gent amateur que han decidit parodiar-lo o imitar-lo. Podríem dir que el videoclip - Her Morning Elegance- ha obert noves fronteres en el món del “stop motion” i ha creat una estètica en altres generes com la publicitat.
- Anna Caballero Ferret-
us deixo el link:
videoclip:
http://www.youtube.com/watch?v=2_HXUhShhmY&feature=related
anunci:
http://www.youtube.com/watch?v=YaHYzYauJuU
parodia:
http://www.youtube.com/watch?v=rvp7PgWGQzA&feature=related
Hola:
ResponderEliminarVolia comentar que l'anunci de Loterías y apuestas del Estado no és precisament un plagi del videoclip de Her Morning Elegance, sinó que tots dos han estat dirigits per la mateixa persona, Oren Lavie (segons he llegit, juntament amb Merav y Yuval Nathan)i, per tant, l'anunci és tan lícit com el videoclip original; és més, s'han fet alguns anuncis a altres països, també dirigits per les mateixes persones que, pel que es veu, deuen estar treient un bon profit d'aquesta brillant idea. Només era un apunt, estic d'acord amb la resta de les coses que dius.
Iris Carrera Lago
Qui ets?
ResponderEliminarLaia Quílez
Perdó, acabo de veure que ets l'Anna Caballero...
ResponderEliminarBones,
ResponderEliminarLa veritat és que m'encanta l'anunci de loteria on s'utilitza material de Lavie i per això m'he animat a comentar.
Tal com has dit, és molt més difícil fer stop-motion amb persones que amb objectes, ja que per que sigui creíble hem de moure molt a poc a poc les diferents parts del cos (cosa que s'aconsegueix molt millor en el video de Lavie que en la parodia del link que ens has posat.)
En el video de Lavie, el fons és un llit en tota l'estona, però, també podem fer videos amb stop-motion amb diferents fons; és especialment difícil, però en aquest vídeo s'aconsegueix força bé:
http://www.youtube.com/watch?v=r8JexiISPNk
També m'ha cridat l'atenció el fet de que s'utilitzi l'stop-motion fer fer tutorials, un exemple és aquest que us poso:
http://www.youtube.com/watch?v=UG5gO4nlLRQ
És molt més convencional aquest mètode utilitzant plastilina, joguines etc. ja que aquest mètode permet "moure" objectes inanimats sense que òbviament es vegi cap mà movent-les.
Exemples:
http://www.youtube.com/watch?v=t77HGwNlDgU
plastilina
http://www.youtube.com/watch?v=aVouZXSqJHM
playmobil
Cal dir que des 1912, quan es van realitzar les primeres animacions amb stop-motion, s'han animat nombroses pel·lícules com King Kong, Vincent i The Corpse Bride, Chicken Run, Coralite, Wallace and Gromit, Violeta la pescadora del mar negro , d'entre altres.
En la pel·lícula Star Wars: Episode IV - A New Hope es va utilitzar el go-motion, una variant de l'stop-motion, que utilitza seqüències de moviments programats per ordinadors i realitzats per motors per obtenir distorsions ,pròpies de fotogrames de la película.
Maria Hernández Ossó
Home, dir que la fotografia de la model parteix del videoclip que comentes és una mica arriscat, no creus? per la resta, bona entrada.
ResponderEliminarper cert, recentment han passat un altre anunci per la televisió pràcticament calcat al videoclip i a l'anunci de Lavie. Si no m'equivoco, és de l'Sport o del Mundo Deportivo i anunciaven un pijama o quelcom relacionat amb el Barça...
salutacions
Laia Quílez
L'Stop Motion és un tema ben vistós que agrada a tothom.
ResponderEliminarUn dels darrers que he vist i que em sembla més impressionant és un que es diu "Drive on Chairs", de Nissan per sensibilitzar sobre la reducció de les emissions de gasos.
Està fet amb una perfecció i precisió impecables, i per les ombres de les cases i demés ens podem fer una idea del temps que han trigat a rodar cada escena.
http://www.youtube.com/watch?v=0wZ6IFEnfys&feature=player_embedded
Danae López Iniesta