
Contracultura: terme usat per a descriure els valors i normes de comportament d'un grup cultural o subcultura , que s'oposen als del corrent social de l'època, l'equivalent cultural de la política oposició .
El terme "contracultura" es refereix a una forma més significativa, fenomen visible que arriba a la massa crítica, i persisteix durant un període de temps. Un moviment contracultural expressa l'esperit, aspiracions i somnis d'una població específica durant una època.
Emily the Strange és un personatge fictici de la contracultura de caràcters.
Té tretze anys, és molt anticonformista i els seus amics són els seus quatre gats.
El creador de l'Emily The Extrange opina que l'èxit de Emily es deu al seu gust punk per la moda, el traç clar del dibuix, els seus companys felins i el missatge de autoafirmació que comporta.
Emily representa a un cert sector de la societat, normalment adolescents, que veuen que no encaixen en la societat, però amb una llum positiva. Prefereix ser diferent i veure les coses de la seva pròpia manera.
Encara que el lema de Emily sigui "no vull formar part, vull estar a part" la veritat és que aquest original personatge i el seu petit món estan veritablement envaint el planeta. De forma contrària al que vol expressar l'Emily, ha tingut un gran èxit entre el públic, converint-s'en un negoci multimilionari.
A ella li agrada dur una vida solitària, fosca i estranya, té com amics a aquells que la deixen en pau, que no segueix a ningú més que a ella mateixa.
Emily és inconformista, diferent a la resta i ferma seguidora de si mateixa. Tan sols l'acompanyen els seus gats i el seu món únicament té tres colors: el vermell, el blanc i el seu favorit, el negre.
Escolta rock i punk, s'interessa per les ciències i les matemàtiques, i detesta el rosa i a la seva antítesi, Hello Kitty.
Va néixer com un senzill logotip al començament dels anys 90 en Santa Cruz (Califòrnia) de la imaginació del seu creador, Rob Reger. Un dibuix promocional per a adhesius, samarretes, pulseres, bosses, d'una petita empresa de disseny amb línia de roba.
Al principi, Reger (creador de l'Emily) i els seus amics repartien de forma gratuïta els adhesius en concerts, botigues de música, de skaters i surfers.
La primera imatge de Emily no desvetllava el seu rostre, tan solament es veia a una nena d'esquena amb les cames creuades al costat d'un gat negre.
L'èxit va fer que per fi ensenyés el seu rostre, la seva cabellera negra i el seu serrell, convertint-se en una icona internacional i en protagonista d'una sèrie de còmics.
La seva forma de pentinar-se i els seus accessoris reforcen la identitat d'aquesta nova generació estètica que pren un poc de tots costats, però que no es compromet amb cap gènere de música en particular.
A la foto la podem veure, fent el contrari que a la famosa imatge dels tres micos, el que es tapa la boca, la cara i les orelles, com a forma de reivindicació de les normes establertes per la societat, que ens intenta imposar una actitud de submissió.
Núria Martí Coca

No hay comentarios:
Publicar un comentario