jueves, 22 de abril de 2010

STOP THE BULLETS, KILL THE GUNS!!!!

http://www.youtube.com/watch?v=gO89tpIJevw


Tots sabem que els anuncis, actualment, van més enllà de la simple publicitat i han deixat de ser una historieta senzilla al voltant de l’eslògan de la marca, per passar a ser, em molts casos, autèntiques obres d’art, amb efectes especial increïbles, muntatges i pressuposts de pel·lícula o amb bandes sonores que esdevenen el “hit del verano”.

Amb aquest anunci, però, vull anar una mica més enllà, i valorar com els anuncis poden ser genials, no tan sols en si mateixos, sinó per tot allò que, sense aparèixer a l’anunci, aquest aconsegueix evocar en el nostre pensament.

En aquest cas concret el visionat a càmera lenta de les destrosses produïdes per una bala en una síndria, una ampolla o una poma, ens “permet” imaginar quin seria l’efecte d’aquesta mateixa bala en el cap del nen, produint una sensació que tan sols atinu a descriure com a brutal.

A més l’anunci crea un clima d’intriga, ja que durant molta estona no saps de que pot ser l’anunci, si d’una càmera de vídeo, d’un televisor d’última generació, d’un nou canal de televisió en HD, . . . , i la imatge final del nen i la bala que s’aproxima, però sobretot la imatge que, per associació, es crea en la nostra ment, suposa un final colossal; una manera esgarrifosa d’aconseguir l’efecte buscat per la publicitat: impacte.

Un anunci macabre, pot ser, però sens dubte genial.

Gorka Bertran Santos

PD: Recordeu: STOP THE BULLETS, KILL THE GUNS!!!!!

1 comentario:

  1. Jo diria que en aquest anunci la banda sonora juga també un paper molt important. Pensa que no es recorre en cap moment a cap explicació en veu en off, simplement a aquesta música de caire operístic que contrasta amb la brutalitat de les pistoles.
    Laia Quílez

    ResponderEliminar