
Crec que a classe tots som seguidors de l’APM o almenys això sembla... no hi ha cap dia que pels passadissos o dins la classe no s’escolti una frase com: “¿ y como se acuestan las manzanas para tener manzanas?”
Doncs bé per això he escollit aquest tema, perquè és un tema d’actualitat i perquè crec que no hi ha gaires persones que visquin a Catalunya i encara no sàpiguen que és això.
A causa de la seva popularitat es va crear el format televisiu de l’APM a TV3, on és més aviat un zàping, però amb un altre concepte, ja que no és continu en imatges d’altres canals.
A més també hi ha comentaris sobre els vídeos fets amb els propis protagonistes, posen subtítols inventats a vídeos estrangers, parodien videoclips, tràilers cinematogràfics, i tot això en clau d’humor.
Per tant de zàpings en fan a molts canals i és un tipus de programa que no perilla, ja que les pífies i les persones diferents/extravagants que apareixen a televisió formen part del nostre dia a dia.
Però el que diferència l’APM de la resta de zàpings és que no es basa només en replegar les imatges que poden fer gràcia i mostrar-nos-les, sinó que és tot un Found-Footage
Com vam veure a classe el Found-Footage és un cinema basat en la juxtaposició d’imatges d’arxiu, per tant recorre a una gran varietat de materials i a la manipulació del sentit originari d’aquests.
És a dir que fa un muntatge amb tots els vídeos que aconsegueix, tot i que no tinguin cap relació, però ho fan de manera coherent. Aquí en tenim un gran exemple: http://www.youtube.com/watch?v=sw_2hzZx9rI&NR=1
Al vídeo podem veure com hi ha un tema central (el barça) i altres talls que li donen una gran dosis d’humor.
Però la cosa no acaba aquí, les frases que es repeteixen han arribat fins al fons de la societat catalana – i a altres llocs fora de Catalunya gràcies a Youtube- fent de l’APM un idioma.
Utilitzem frases de l’APM dia a dia, i gràcies a això, el programa conté un espai anomenat “Homo APM” on es reprodueix la vida d’una persona que només utilitza frases APM.
Finalment destacar que l’APM s’ha venut a altres cadenes sense aconseguir gaire èxit, potser aquí triomfa perquè forma part de l’humor català o simplement per la llibertat amb la que compta.
Per molts anys d’APM!!!
Judit Puig Baches

Judit, està molt bé la reivindicació que fas de l'APM, però trobo a faltar un anàlisi una mica més profund del programa. Una manera de treure-li suc podria haver estat analitzant la seva estructura o algun dels exemples (com el que poses en el link).
ResponderEliminarLaia Quílez
Que gran que és l'APM? !!
ResponderEliminarcrec que aconsegueix molt bé a partir del found footage enviar un missatge crític de l'actualitat en que vivím, amés a més, d'una manera molt graciosa.
L'´çunic aspecte dolent que veig és que és un programa que s'alimenta d'altres programes, dels seus errors, i això , per a un professional de la comunicació, deu ser horrible.
La qüestió és pendres-ho amb humor i acceptar els errors que tinguin.
Fabio Marchi Vilches