lunes, 19 de abril de 2010

America Go Forth


De nou la mateixa història de sempre: asseguda al sofà, el portàtil en mà i el document de word encara en blanc. No vull ni pensar quantes hores porto perdudes amb la tonteria..., tantes coses de les què parlar però totes tan poc interessants. Segueixo perdent el temps una estona més (que més dóna una hora a unt un hora avall), em pentino, miro la televisió, jugo amb els pantalons i me’n adono que són Levi’s, no sabia que tenia uns pantalons Levi’s. Curiosejo webs sobre la marca i finalment tanta pèrdua de temps ha donat el seus fruits:

Levi's, la companyia que inicia la producció de la peça de roba més fabricada de tots els temps: el jean o texà, i que actualment és una de les marques de roba amb més reconeixement de la història, influenciant així a milers i milers de persones i, el que és més important, creant milers i milers de tendències.

Una marca no només coneguda per la seva roba, sinó també per les seves peculiars i inimitables campanyes publicitàries. Els ingredients secrets: originalitat, trencament, innovació, transgressió..., en definitiva un no limit en l’expressió del seu esperit juvenil. I es que Levi’s és això, la màxima expressió de la joventut postmoderna (sobretot americana), per això reflexa valors que prevalen en aquest públic.


Llibertat, individualisme, autoestima, atractiu o rebeldia són alguns dels elements clau de campanyes com “Go Forth” que neixen com a resposta als valors propis del moviment postmodern dels setanta regit pel desencant generalitzat, la globalització, la societat de consum i l’individualisme. És així com espais naturals, joves semidespullats, pensar amb l'esperit, riures i viure el moment conformen els elements principals de l’espectacular vídeo de “America Go Forth”, d’aquesta manera es vol trenca amb la societat globaliztada de la que abans parlava. (link de l'anunci "Go Forth": http://www.youtube.com/watch?v=FdW1CjbCNxw)


La campanya es centra especialment en la rehibindicació dels valors dels joves americans, fent una comparació visual entre els adults, amb tants problemes i amargats, i els joves, tan lliures i vius.
Aquest spot també és un eco a la càrrega històrica dels jeans a Amèrica, i al seu valor simbòlic en la joventut postmoderna americana. Els jeans són per a gent que vol ser lliure, que vol expressar-se i no seguir les regles que tot el món segueix i que ens han imposat. Per això és que mostren moltes escenes de protestants, de nens al carrer, al camp, en cavalls, etc.


“America, centre of equal daughters, equal sons, all alike endear’d, grown, ungrown, young or old, strong, ample, fire, enduring, capable, rich, perennial with the earth, with freedom, law and love. Go forth”


“Amèrica, centre de filles iguals, de fills iguals, tots per igual, creixent, decreixent, jove o vell, fort, abundant, passió, durador, capaç, ric, perenne amb la terra, amb la llibertat, la llei i l’amor. Surt”


No cal dir res més, aquest és l’anunci que ho resumeix tot, que recopila tots els valors que representen la marca, tots els valors que representen la joventut postmoderna americana i que són l’exemple del trencament amb tota regla, amb tota societat.



Anabel Otero González

No hay comentarios:

Publicar un comentario