miércoles, 21 de abril de 2010

Anunci Citroën DS3

Porto uns quants dies veient una nova campanya publicitària de la marca de cotxes Citroën. Els publicistes que la duen a terme, la promocionen amb l’eslògan “ANTI-RETRO”. Com a idea no està gens malament, ja que el RETRO és el que és porta i tothom s’ha pujat al carro, però llavors, van ells, es desmarquen, i proposen el “BE YOURSELF”, de l’estil de “Fes alguna cosa nova”, “No siguis un més” o fins i tot, “La nostàlgia no mola gens”.

“¿Por qué tanta nostalgia de los 60 y de los 70? Mirar hacia atrás para buscar la inspiración es copiar el pasado…” diu John Lennon en un dels espots. La veritat és que no cal ser un geni per adonar-se que Citroën ha encertat de ple en els seus últims anuncis per a promocionar el nou DS3, en els quals ha usat la imatge de dues icones ben reconegudes, com John Lennon i Marilyn Monroe. I és cert que aquesta campanya, és una campanya en contra d’aquelles persones que busquen la seva inspiració en el passat i s’obliden del futur. Ja sabeu que la publicitat no ens dirà mai: “Compra’t un cotxe que estem en crisi i necessitem vendre”, així doncs, queda més maco que ho diguin dos líders d’opinió i mites de la vida moderna; a més a més, per reafirmar aquesta idea del Carpe Diem, que sempre posa el final feliç, les paraules de Lennon i de Monroe es nodreixen de la seqüència final amb el cotxe modern i uns colors vius.

No obstant això, recórrer a icones dels anys 50 i 60 per a llençar una campanya ANTI-RETRO no és gaire innovador. L'estil ens recorda al “BE WATER, MY FRIEND” de Bruce Lee que tant bé va funcionar. A més, cal tenir en compte que també es tractava d’una marca de cotxes, en aquest cas BMW, amb la qual cosa ja no és una idea tan original i a més, estem parlant del mateix sector. Ho sento, però el fet de ressuscitar a un famós per vendre, ja està molt vist.

Tot i això, aquesta nova campanya publicitària m’agrada, el concepte senzill, però eficaç. I això, és perquè el "document" i la veu (encara que ens faci dubtar de si és l'autèntica o un muntatge) dóna a l’espot una gran credibilitat. Així, doncs, en lloc de vendre el nou disseny d'un cotxe com una fusió, meitat futurista meitat retro, s'han inventat aquesta nova paraula. No sabem si el cotxe es vendrà. Però la campanya funciona. Creativitat al poder.








Judit Sans

1 comentario:

  1. Jo no ho sé, però d'entrada diria que han canviat d'agència de publicitat o bé que s'han aplicat l'eslògan anti-retro i han canviat l'estil dels seus anuncis. Només amb la primera part de l'anunci no pensaria mai en Citroen, aquí hi ha un problema...

    ResponderEliminar