miércoles, 21 de abril de 2010

COCA-COLA

COCA-COLA

Si has clicat aquesta entrada tu també has picat. Actualment la publicitat ens condiciona fins al punt de fer-nos sentir curiositat per marques concretes, marques que condicionen la nostra manera d'actuar i que, fins i tot, acaben per definir-nos i diferenciar-nos dels demés, com si es tractés d'un tret propi de la nostra personalitat.

La publicitat aconsegueix que vulguem beure una determianda beguda, vestir roba d'una determinada marca o menjar un producte determinat. Però, com ho fa? Probablement, molts cops, ho fa a través dels nostres propis sentiment, és el que s'anomena publicitat emocional. Aquell tipus de publicitat que no només aconsegueix que ens sentim identificats amb la situació que mostra l'anunci, sinó que a més, és capaç de fer-nos riure, recordar o plorar.

Una de les marques que porta fent aquest tipus de publicitat des de sempre és, sens dubte, Coca-Cola. En aquests links podem veure'n alguns exemples:

http://www.youtube.com/watch?v=DHR9SGcnklk


http://www.youtube.com/watch?v=vrBD2hSdLS0


Ara més que mai, a través d'internet, ens podem adonar que marques com aquesta, no tant sols aconsegueixen fidelitzar els seus clients a través d'aquest tipus de publicitat, sinó que a més fan que la gent s'interessi pels propis anuncis. Podem trobar-los postejats en blogs, amb transcripcions del que diu l'anunci o amb comentaris del tipus "que fantàstic que és l'últim anunci de Coca-Cola".

http://www.idealista.com/news/gente/krowka/blog/anuncio-coca-cola-210

http://www.directoalpaladar.com/otras-bebidas/nuevo-anuncio-de-coca-cola-dedicado-a-nosotros-los-treintaneros

Probablement la major part del públic no s'adona de la manipulació que moltes marques fan sobre les seves emocions. Aquestes marques aconsegueixen que la gent parli dels seus anuncis, conseiderats d'una manera o altra, no una simple publicitat, sinó una "petita obra d'art". Aconsegueixen que fem publicitat gratuïta manipulant les nostres emocions i fent-nos sentir que allò que estem fent està bé, podriam dir fins i tot, que és una cosa socialment aprobada.



Elisenda Sánchez Casanovas

1 comentario:

  1. Elisenda,
    Podries analitzar des d'aquest punt de vista que planteges (que per altra banda és molt interessant) algun dels anuncis de Coca-cola als què has fet referència? Està molt bé la teva reflexió, però justifíca-la millor.
    Merci.
    Laia Quílez

    ResponderEliminar