sábado, 17 de abril de 2010

Recuérdame: la pel·lícula


" Gandhi dijo que todo lo que hagas en la vida será insignificante, pero que es muy importante que lo hagas", aquesta és una de les reflexions protagonistes de l'última pel·lícula que vaig anar a veure al cinema: Recuérdame. Aquí aprofito per dir que qui no hagi vist la pel·lícula i tingui molt d'interès per anar a veure-la que no segueixi llegint, pel seu .


Aquest film explica el tràgic drama d'una família que comença a descomposar-se a causa del suïcidi d'un dels seus fills. Tot i així, el fill restant no perd l'esperança d'arribar a enamorar-se i és llavors quan coneix a una jove que ha presenciat la mort de la seva pròpia mare. Tot i les desgràcies familiars, lluitaran perquè la seva història d'amor funcioni.

A simple vista, aquesta pel·lícula pot semblar una típica història d'amor i drama, però la veritat es que va més enllà. Per això he considerat interessant comentar aquest punt de vista sobre la pel·lícula.

Com he dit la pel·lícula comença com si es tractés d'un drama romàntic, ja que en principi es desenvolupa amb totes les qualitats que caracteritzen aquest gènere. A més, els personatges són molt adequats per tal de desenvolupar una història d'aquestes característiques. Però al final ens adonem que la història d'amor era la trama més insignificant de la pel·lícula ja que el protagonista mor a causa de l'atemptat de les torres bessones (es troba a un dels despatxos d'una de les torres en el moment de l'atemptat). Aquest final tan impactant fa pensar i extreure algunes reflexions i conclusions sobre el vertader significat del film.

Per una banda, podem pensar que aquesta pel·lícula s'ha creat amb un objectiu principal d’advertir a la gent de la facilitat amb que es pot perdre el temps i perdre, amb un obrir i tancar de ulls, a una persona important. Ens empeny a viure la vida, crear records durant el llarg de la nostra vida encara que siguin insignificants. Aquesta afirmació es pot veure plasmada en moltes conversacions que es desenvolupen al llarg de la pel·lícula com per exemple quan els dos joves estan a un restaurant on la noia comenta que sempre menja el postre abans de tot ja que pot ser que es mori mentre està menjant el primer plat.

Per una altra banda, també podem pensar que es tracta d'una denúncia cap a l'atemptat de l'11 de setembre a Nova York. Una memòria per a totes aquelles persones que van morir en aquell atemptat tan tràgic .És a dir, donar un sentit més seriós al film amb un final basat en un fet real i terrorífic.

Però és aquí on es crea un conflicte ja que ha passat de ser un drama romàntic a precipitar-se a un final de drama històric que en certa forma pot interpretar-se ( o no) com un acte de banalitat o burla sobre el que va passar aquell dia. I si no és així, pot ser que els i fes falta afegir una carga dramàtica a la pel·lícula per donar-li més força.

Dins d'aquetes suposicions també podríem tenir en compte la opció de que la pel·lícula està basada en fets reals. Aquell dia van morir moltes persones, qui no ens diu que la història és la mateixa o simplement pareguda a alguna d'aquelles persones que van morir a l'atemptat?

Per tant, i ara parlo segons el meu punt de vista crec que la pel·lícula reflexa molt com inesperadament la vida normal de moltes persones ( en aquest cas la vida d'aquests dos joves) es pot veure afectada per aquest atemptat.

Ara , parlant dins d'un àmbit més formal de la pel·lícula és d'esperar que a l'hora de recrear l'atemptat de les Torres Bessones el director utilitzi una proposta més "hollywoodiense". El minutatge en el qual es desenvolupa l'atemptat de les torres és molt breu (com ja s'havia dit, són els últims 5 minuts de la pel·lícula) això limita d'alguna manera l'estètica documental que hauria pogut realitzar fent referència a aquest atemptat tan sorprenent. Però si que s'ha de tenir en compte que el director intenta recrear d'una manera molt versemblant el moment en que els carrers de Nova York s'omplen de gent espantada i confusa i el gran allau de pols i fum que provoca la caiguda de les Torres Bessones. Tot i així, dins d'aquest intent de recreació es segueix insistint en la trama principal ja que quan es veu tot l'ambient carregat de fum i pols el director enfoca el quadern que durant tota la pel·lícula el protagonista ha anat escrivint. A més també va fent salts de pantalla i es centra (enfoca) en les reaccions dels personatges que han anat protagonitzant la història. Per tant, considero que el director sí que intenta recrear l'atemptat però d'una manera molt general ja que més que un intent de documental sobre aquest fet és més un final per a una pel·lícula amb poca força.


Ja ho sabeu nois, Carpe Diem!!

Ada Ripollés Lamote de Grignon

10 comentarios:

  1. Atenció! Si cliqueu al títol podreu veure el trailer de la pel·lícula!
    Ada

    ResponderEliminar
  2. Bones!

    Jo estic d'acord amb gran part del que ha explicat l'Ada, però jo en tinc una visió una mica més crítica. Crec que el cine de Hollywood s'ha aprofitat del fenomen fan i de la tirada d'en Robert Pattinson per a tocar la fibra sensible dels americans (i del món sencè) i per a embutxacar-se també uns quants milions d'euros (probablement, recaudaran més diners dels que els hi va costar fer la pel·lícula). I com Robbert Pattinson sol tampoc fa miracles, hi han afegit per assegurar-se'n aquesta tirada Pierce Brosnan i Emilie de Ravin (una de les actrius de Lost).

    I si no fos pel final, la veritat es que no val la pena gastar-se els euros per anar a veure aquesta pel·lícula al cinema, ja que com ha comentat la meva companya es un drama romàntic sense suc. Per veure-la a casa sí, però no la recomano per veure-la al cine.

    Tot i així confesso que jo vaig anar al cine a veure la pel·lícula. Vaig ser una de les moltes víctimes del fenonem fan Pattinson.

    Anna Sendra Toset

    ResponderEliminar
  3. Si, la veritat es que la pel·lícula sense aquest final no val la pena.

    ResponderEliminar
  4. Cuidado con los spoilers xD

    -Elodie Mellado-

    ResponderEliminar
  5. Yo tenía curiosidad de ver cómo lo hacía Emilie de Ravin como actriz principal. ¿Cómo la veis?

    Helle Kettner Høeberg

    ResponderEliminar
  6. Hola! M'han agradat les reflexions de l'Ada i també opino que és una pel•lícula que val molt la pena. És cert que qui esperi trobar-se amb una trama exclusivament romàntica va molt errat. El millor del film, per a mi, és que els últims 5 minuts de la pel•lícula em va fer donar importància a tots els detalls anteriors de la història, fins i tot els que ni tan sols eren rellevants o transcendents... Vaig tenir la sensació que tot prenia un nou sentit. Sentit que trasllades, sense adonar-te, a les petites coses que han format part o en formen de la teva vida.

    Bàrbara Molas Gregorio

    :)

    ResponderEliminar
  7. Estoy de acuerdo con los comentarios de aquí arriba, con Anna Sendra sobretodo, pero me gustaría añadir algunas cosillas:

    Si como dice mi tocaya Bàrbara lo mejor de la película son los últimos 5 minutos ya mal vamos...

    He de decir que no he visto la película, y no me atrae para nada como para gastarme 8 euros en el cine (12 o 13 si acompañas tu entrada con palomitas y Pepsi meddium size), ya que el típico pastelazo con Robbert "Guarrinson" como protagonista canta (o huele) más que cualquier 'One Hit Wonder' de 3 al cuarto. Pero que vamos, cuando salga en DVD le daré una oportunidad, como a Àngeles y Demonios (que por cierto si os hace ilu comentar xD)...aunque no prometo ni promete nada.

    Utilizar reclamos "teen" Hollywodienses como la 'Eterna mamà rozando la adolescencia' Emilie de Ravin en Lost, o al madurito sexy que nos anuncia ópticas aquí en Spain empieza a dar pena, parece que ya no se va al cine a disfrutar de una buena trama, sino a ver a "actores" (las comillas sólo van por Pattinson, que conste) y a babear toda la sala de cine, pero que luego no digan que sólo las niñas entre 12 y 16 años son las que consumen este tipo de ¿cine?

    En fin, que no quiero cebarme más, hoy no tengo el día ambiguo jeje.

    Por favor al leer esto no me matéis el lunes

    [DEDICADO A LAS FANS DE PATTINSON, OS QUIERO]

    ResponderEliminar
  8. EL Comentario anterior es de Bàrbara Solé Torra (o sea, yo)

    ResponderEliminar
  9. Es curioso que todas las críticas que se han escrito sobre la película responden a un posicionamiento según el agrado o no agrado del actor Robert Pattinson por su caída en la saga comercial de "crepúsculo". Yo trataría de ser más objetiva en cuanto a la película en sí.

    Obviamente que utilizando al célebre Robert Pattinson como actor principal en la película ha hecho que se lleven mucho más dinero al bolsillo, porque obviamente habrán muchas niñas de entre 12 y 16 años que irán a verla sólo porque salga él. Con el fenómeno 'crepúsculo' ha generado el alzamiento de una masa espectacularmente grande, ahí estamos todos de acuerdo: es un hecho.

    Ahora, opino que las críticas que deberíais dejar aquí no deberían basarse tanto en si participa o no participa un actor, os deberíais haber centrado principalmente en la calidad del argumento, de la trama. ¿Es o no es un buen film? Dejad de lado los prejuicios.

    En mi opinión, no es una película que te deje indiferente, ya que juega con el espectador y al final de la película te hace pensar en ello, y creo que es muy importante.
    Por otro lado, había ratos que se hacía un poco lenta cuando se daba la trama amorosa.


    Cristina Lanza Rodríguez

    ResponderEliminar
  10. Estic d'acord amb la Cristina (i amb l'Elodie). Si us plau, absteniu-vos de fer posts que se centrin bàsicament en la sinopsis del film i intenteu anar més enllà, fent un comentari crític (per exemple) de la proposta formal que fa la pel·lícula. Com decideix el director retratar aquesta història? Com recrea l'atemptat de les Torres? Recorre a un llenguatge que imita l'estètica documental o es decanta per una proposta molt més "hollywoodiense"? Bé, pregunto totes aquestes coses per desviar una mica el debat sobre la pel·lícula cap a uns termes més propers al què hem treballat a classe. I també perquè, ho he de dir, jo no he vist la pel·lícula.
    Salutacions

    Laia Quílez

    ResponderEliminar